П`ятниця, 17.05.2024, 12:03
Громадська організація "Сокіл"

Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
...
Форма входу
Календар
«  Червень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Актуальні новини
ПРЕС-ЦЕНТР
Статистика


Счетчик тИЦ и PR на serank.ru


Погода
Головна » 2010 » Червень » 19 » Комунальні послуги
Комунальні послуги
00:19

Для початку громада повинна зрозуміти одну річ: часи "совка” закінчилися в 1991 році та почався "загниваючий” капіталізм. Зникла супердержава, яка самостійно вирішувала, скільки та за що сплачувати. Появився новий принцип життя: "гроші — товар”. І вже напевно пора зрозуміти, що за ті кошти, які сплачують власники квартир, потрібно отримувати належної якості послуги. Якщо пояснити "на пальцях” десь приблизно така ситуація: Ви віддали на ремонт автомобіль (ремонт двигуна) а Вам повернули несправну машину з словами: «вибачте, всі Ваші кошти пішли на оплату податків та зарплату робітників, на решту не вистачило, але ми Вам килимки помили...» Правда не подобається такий сервіс?

Два-три тижня назад проводились громадські слухання по комунальним тарифам в багатоповерхівках. Ззовні нічого не звичного, ввели нову послугу, але.. Справа в тому, щоб ввести послуги або зробити перерахунок тарифів згідно нового законодавства потрібно провести громадські слухання. З неофіційних джерел стало відомо, що тарифи зростуть на 30-100%. Минулий уряд так намагався "угодити” місцевим владам перед виборами, що в законі "забули” прописати кількість учасників громадських зборів, по суті достатньо декількох людей. А далі.... Якщо повернутись до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. N529, то можна побачити головну (але приховану) мету, з якою вона приймалася. Справа в тому, що ця Постанова замінила постанову N560, згідно якої розмір тарифів (нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) визначався по кожному будинку окремо залежно від кількісних показників фактичного надання послуг. Тобто, ЖЕКи зобов'язані були звітувати перед кожним будинком про свої ФАКТИЧНІ ВИТРАТИ на його утримання, і в залежності від своїх ФАКТИЧНИХ витрат отримувати комунальні платежі!

Що ж ми бачимо в 529-й постанові? Тарифи (нормативні витрати, пов'язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) розраховуються окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг! Все зрозуміло? А для того, аби запланувати – треба провести громадські слухання, оформити письмово рішення цих загальних зборів, пройти процедуру затвердження в органі місцевого самоврядування... Тобто, платіть і не рипайтеся, якщо не вмієте збори проводити, їхні рішення як слід оформлювати, а потім ці рішення у місцевої влади затверджувати! За Вас це зроблять, та повірте: там все гарно, та зауважень ніяких не було!!! Будемо сподіватися, що в "заплановані” витрати не будуть закладені кошти на вантажівки "Мерседеси” та комбайни "Джон Діри” які будуть вивозити сміття та косити траву... Та й не дивина, що на тих зборах не було видно депутатів... Таке враження, що вони захищають не інтереси громади, інтереси влади.

Навколо розміру тарифів відбувається виключно політиканська балаканина за типовим сценарієм – більшість в місцевих органах влади обстоює необхідність підвищення тарифів, а опозиція вимагає їхнього зниження. Але при цьому механізми ціноутворення не обговорюються по суті. Адже для цього довелося б розкрити всю структуру володіння, управління та бухгалтерію цих підприємств. А це вже є абсолютно фантастичним сценарієм, бо потягло б за собою з'ясування питань – а як ці підприємства потрапили під контроль саме цих осіб, і що це за дивні витрати мають місце з метою виведення та відмивання капіталу.

Повна непрозорість ціноутворення в ЖКГ призводить до того, що єдина мета володільців підприємств, які надають будь-які послуги з обслуговування багатоквартирних будинків – отримати максимальний прибуток "тут і зараз". Ніякого стимулу інвестувати в розвиток галузі у них немає і бути не може, оскільки як мінімум невідомо, кому саме належать комунікації і хто повинен дбати про їхній стан. Неможливо запровадити технології енергозбереження доти, доки кожен не буде змушений оплачувати всі види енергоносіїв з власної кишені за собівартістю плюс прибуток енергопостачальника. Неможливо змусити постачальників води чи теплоносія вчасно ліквідовувати протікання чи покращувати теплоізоляцію, доки непродуктивні втрати можна легко покривати за рахунок споживачів, виставляючи їм завищені рахунки.

На разі відбулася профанація громадських слухань, при яких власники квартир нічого не можуть вдіяти, або якось вплинути на нові тарифи. Як пояснили представники ЖЕКу, щоб щось змінити, потрібно 100% голосів власників квартир будівель, але це по суті неможливо. Хоча в Постанові не прописана така норма взагалі!!! Скільки потрібно голосів – невідомо. Але навіть при такій ситуації можна боротися за свої права. В постанові чітко вказано, що: формуватися тарифи повинні ПРОЗОРО, тобто, милі наші посадовці, спочатку ознайомте громаду з формуванням тарифів (що до них входить, як часто та що конкретно буде виконуватися, вартість, та як вона сформована) для КОЖНОГО будинку. Та досить вважати громаду «біомасою» та юрбою, якщо навіть декілька людей с будинку розбирається в цифрах – Ви зобов‘язані їх надати!!! Можна було почути, що тарифи не перераховувалися з 2008 року та коштів не вистачає, але…. Всі добре пам‘ятають, що в тому ж 2008 комунальні послуги теж були не дуже якісними. Якщо ми вже живемо в демократичній державі, то повинні знати за що та скільки ми платимо. І коли ця інформація буде доступна, можна буде виставляти претензії за ненадані або неякісні послуги. Дуже не хотілося, щоб досвід минулих років повернувся знову: тарифи підняли, а через рік, коли потрібно буде відчитуватися, знову почуємо: «вибачте, коштів не вистачає»….. Скільки ж можна?

Навіть нова послуга з очищення будинкової вентиляції викликає занепокоєння: вентиляція повинна бути перевірена у всіх квартирах, а що робити тим власниках, які надовго залишили житло або на заробітках? Всьому під’їзду сидіти без газу та чекати повернення власників, або власникам приїхати та побачити виламані двері?

Де ті договори на комунальні послуги для кожного будинку з обов‘язковими додатками (копіями рішень міської влади?)

Рада та члени ГО «Сокіл» жорстко осуджують такі дії посадовців та вважають, що подібні громадські збори є нелегітимні, проведені з жорсткими порушеннями постанови №529 щодо прозорості формування комунальних тарифів, та на разі, якщо такі тарифи будуть узгоджені та прийняті місцевою владою – будуть прийняті незаконно.

Переглядів: 1044 | Додав: administrator | Теги: домоуправління, НГО, Кравчук Е.Ю., ГО Сокіл, комунальні послуги, жек, Влада | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів
Наше опитування
Чи потрібна "коменданська година" для молоді?
Всього відповідей: 65
місцеві вибори
Яку партію ви підтримаєте на місцевих виборах?
Всього відповідей: 93
Друзі сайту
Я з ГУРТом Звенигородка - моє рідне місто
Книга маразмів України - відвертий аналіз законодавства Освітній портал Об'єднання співвласників багатоквартирних будинків
Наша кнопка

Щоб розмістити нашу кнопку на своєму сайті скопіюйте код нижче:

Інформ-агенства
Провiнцiя - Iнформацiйно-аналiтичне видання. Громадсько-політичне видання
Провінція
НГО "Сокіл" © 2024